26 feb. 2015

Ciocolata de casa


Ingrediente:

- 3/4 cana zahar (reteta era cu 200 g)
- 100ml apa
- 100g unt
- 200g lapte praf
- 5-6 linguri cacao - dupa gust (reteta era cu 40 g... eu am tot pus pana mi s-a parut ok la gust )

Optionale:
- rom / vanilie / scortisoara
- alune / nuci / caju / migdale / stafide / fructe uscate  (sau orice combinatie va place... )

Preparare:

1. Se pune apa impreuna cu zaharul la fiert. Cand s-a topit zaharul si a inceput sa fiarba, se mai lasa cateva minute (5 min).
2. Se ia de pe foc si se pune untul. Se amesteca pana se topeste.
3. Se adauga laptele praf si se amensteca sa nu ramana cocoloase.
4. Se adauga cacao dupa gust si aromele alese (vanilie, scortisoara, rom).
5. Se adauga alunele si/sau fructele uscate.
6. Se toarna intr-o tava (sau forma de tort) in care a fost pusa o folie de plastic unsa cu ulei/unt si dupa ce s-a racit se da la rece cateva ore. Se taie cu un cutit ud.

Varianta; Incepand cu punctul 5. A doua oara cand am facut am pus-o din nou la fiert pana s-a mai ingrosat. Pe urma am turnat-o intr-o forma de chec, A iesit mai tare de data asta.

Niciun comentariu: