10 apr. 2018

(Hai-Hui cu copiii prin Bucuresti) Muzeul Satului



Duminica Floriilor. Vreme buna. Parcurile probabil sunt pline.
Am ales Muzeul Satului. Aer, probabil mai liber decat in parc, tinand cont de taxa.

Dar nu a fost chiar asa cum speram. A fost destul de aglomerat. Am vazut asta inca de la parcare, unde erau si vreo doua autoacre. Inauntru erau si multi straini (nu credeam ca asa multi straini viziteaza Bucurestiul).


Totusi.. copiii erau incantati de la inceput. Ne-am uitat pe harta sa vedem in ce directie o luam prima data si cel mic a zis clar ca vrea la moara de vant de cum a vazut-o pe harta. S-au distrat sa alerge de la o casuta la alta. Sa intrebe fiecare chestie ce e (le-au placut in special morile).

In unele casute erau tarabe cu chestii facute manual: margele, picturi, oua incondeiate, haine traditionale, ii, dulciuri, jucarii din lemn etc. Ca prin minune am reusit sa
luam doar kurtosh.
Iar aproape de intrare era un spectacol cu muzica populara.

Casutele arata fain. Din pacate putine au si partea din interior amenajata pentru vizita. Ar fi fost mult mai fain sa fie functionale morile de apa si presele de ulei etc. Nu stiu daca ar fi posibil cu apa pompata din lac sau nu.. dar cu siguranta ar fi mult mai atractiv pentru turisti si mult mai usor de inteles cum functionau. Sau macar sa faca niste machete functionale.

Noi am vizitat doar jumatate (partea din stanga) restul ramane pe altadata.


(Noua ne-a placut mult muzeul Astra din Sibiu - tot cu casute traditionale etc si cred ca a fost mai fain decat cel din Bucuresti, poate si pentru ca spatiul e mult mai mare si nu era asa aglomerat cand am fost noi) .





Niciun comentariu: